fbpx

LEKCCJA PRZYRODY W PRZYRODZIE

Nauka (nie) idzie w las!

WARSZTATY TERENOWE DLA SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI

Uczymy się w bezpośrednim kontakcie z przyrodą

Obserwujemy ślady pozostawiane przez zwierzęta i uczymy się je rozpoznawać, poznajemy różnorodność dziko - miejskiej i leśnej przyrody, dyskutujemy o zasobach i o ich wpływie na środowisko oraz o roli przyrody dla człowieka

Uczymy się samodzielności i jesteśmy bardziej sprawczy

Uczymy się rozpalać ogień za pomocą krzesiwa, bezpiecznego korzystania z noża, budować schronienia, poznajemy jadalne rośliny,

Uruchamiamy wszystkie zmysły

Nie tylko patrzymy, ale również słuchamy, wąchamy, dotykamy, smakujemy i testujemy równowagę integrujemy się i rośniemy w siłę jako grupa - dzięki różnorodnym zadaniom i grom terenowym współpracujemy i zaczynamy doceniać talenty innych osób w klasie/grupie, dzięki czemu grupa staje się bardziej zżyta

Dogrywamy się i współpracujemy

Na naszych warsztatach jest mnóstwo zadań, w których musimy działać wspólnie. Dzięki temu uczymy się ze sobą współpracować.

Bawimy się i dużo się ruszamy

Mamy czas zarówno na swobodną zabawę, dzięki której odkrywamy jeszcze więcej, jak i na sporą dawkę ruchu, który wspiera rozwój zarówno dużej jak i małej motoryk

Jak wygląda taki warsztat?

Mamy swoje ulubione dzikie miejsca w Głogowie do prowadzenia zajęć, do których możecie spokojnie dojść lub dojechać autobusem miejskim. Możemy również dojechać do 30 km (za dalsze trasy bierzemy dodatkową opłatę). Jeżeli macie ochotę wyjechać za Głogów, również mamy miejsca, które was zaskoczą. 

Jego zadaniem jest wyciszenie dzieci i nastawienie ich uważności na otaczającą nas przyrodę. Jest to również czas na wprowadzenie do głównego tematu zajęć oraz posłuchanie, co dzieci mają na ten temat do powiedzenia

Jest to czas na zdobywania wiedzy przyrodniczej poprzez doświadczenie, obserwację i zabawę w trening uważności. Po kolei trenujemy wszystkie zmysły: zamykamy oczy, żeby lepiej słyszeć i czuć, wyciszamy szum, aby uważniej się przyglądać. Z każdym kolejnym spotkaniem dzieci będą zauważać coraz więcej szczegółów otaczającej ich przyrody

Czy to z własnymi kanapkami, czy to jedząc ugotowane wspólnie jedzenie prosto z ogniska

Przyroda ma moc uzdrawiania. Wspólnie uczymy się, jak czerpać z miejskiej dzikiej przyrody. Wykorzystujemy techniki znane z japońskich kąpieli leśnych Shinrin Yoku oraz z treningu mindfulness. 

Robimy podsumowanie tego, czego się dowiedzieliśmy i tego, co dało nam spotkanie.

Ważne informacje:

Co mówią dzieci o naszych zajęciach? Cytaty z kregów pożegnalnych:

  • Cena: 50 zł/ucznia (grupa min. 20 osób)  Czas trwania: 240 minut (z ogniskiem)
    Cena:
    35 zł/ucznia (grupa min. 20 osób)  Czas trwania:  120 minut (bez ogniska)

  • Każda pora roku rządzi się swoimi prawami. Dlatego zapraszamy Was na cykl 4 pory roku.  Spotykamy się za każdym razem w tym samym miejscu, ale w innej porze roku. Obserwujemy zmiany, jakie dzieją się w przyrodzie. To wy decydujecie, ile zajęć z nami odbędziecie (maks. 4 w ciągu roku szkolnego). Każde kolejne spotkanie jest o 5 zł tańsze od poprzedniego. Im więcej spotkań, tym taniej.

  • Na bieżąco monitorujemy prognozy pogody. W przypadku zapowiadanych silnych opadów, silnego wiatru lub mrozu zajęcia przenosimy na inny termin. W przypadku lekkiego deszczu to do was należy decyzja. Możemy przeprowadzić zajęcia w miejscu, gdzie łatwo będzie się schronić przed przelotnym deszczem. 

  • Nasze zajęcia są prowadzone w dzikich zakątkach Głogowa. Zalecamy, żebyście byli ubrani odpowiednio do zapowiadanych warunków pogodowych. Ważne, żeby mieć pełne buty i długie spodnie. Na naszej trasie możemy napotkać na błoto i krzaki. 

  • Z racji charakteru zajęć bardzo prosimy uczestników o ubiór w długie spodnie, buty z długimi skarpetkami i najlepiej długi rękaw. Po zajęciach przeprowadzimy kontrolę ubrań. Powiemy też wam, co zrobić, żeby uniknąć ryzyka chorób odkleszczowych. 

  1. Nie wiedziałem, że rozpalanie ognia krzesiwem zajmuje tyle czasu i jest takie fajne.
  2. Nie widziałam, że z igieł sosny można zrobić herbatę.
  3. Nie spodziewałam się, że będzie tyle fajnych ludzi.
  4. Leżenie w hamaku w lesie jest naprawdę spoko.
  5. Babcia mi też zrobiła podpłomyki, ale nie były już takie smaczne.
  6. Fajne było to, że mieliśmy wolny czas i mogliśmy go wspólnie spędzać.
  7.  Można przeżyć bez grania na kompie.
  8. Jak zbudowaliśmy bazę w lesie, to super się w niej leżało.
  9. Na początku bałam się kleszczy i zwierząt w lesie, ale to było głupie.
  10. Fajne były te prace artystyczne - glina, landart, cyjanotypia - nie robimy takich rzeczy w szkole. 
  11. Nie wiedziałam, że umiem tyle rzeczy. Rąbanie siekierą wcale nie jest takie trudne.
  12. Myślałam, że każdy, tak jak ja jest cierpliwy i dokładny, a okazało się, że nie 🙂
  13. Pomidorówka i kisiel z ogniska są najlepsze.
  14. Czemu w szkole nie ma takich zajęć?

Trenerzy:

IMG_20211003_094827

Karolina Duchińska

Terapetua TSR (Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach), osoba wspierająca przedsiębiorczość u dzieci i dorosłych. Jej celem jest wzmacniać mocne strony i szukać odpowiedzi na słabe, tak aby pokonywać przeszkody z otwartą głową. Dzięki temu, każda przeszkoda, to przygoda i wskazówka na przyszłość. Ma za sobą ponad 500 godzin na sali szkoleniowej z dziećmi i dorosłymi. Cały czas się uczy, żeby wiedzieć więcej i przekazywać więcej.

241657185_410185190727936_7440252339108586166_n

Joanna Szyniec - Mazur

Edukatora i animatorka przyrody, która uczy dzieci i młodzież szacunku do otaczającego nas świata. Podczas wspólnych spotkań pokazuje proste techniki zapewniające przetrwanie z dala od cywilizacji oraz inspiruje do twórczego działania w naturze. Certyfikowany edukator przyrody, która od ponad 5 lat szwenda się z dzieciakami po dzikim Głogowie.

Skontakuj się z nami, jeżeli masz jakieś pytania.
  • 576 779 492